بهترین راه های درست کردن قهوه در منزل

بهترین راه های درست کردن قهوه در منزل

 

فرنچ پرس 

قیمت : از 54 هزار تومان به بالا  

 

فرنچ پرس وسیله ایی بسیار ساده و کاربردی که یکی از بهترین راه های درست کردن قهوه در منزل است و میتوانید چایی ، قهوه و البته شیر درست کنید. 

فرنچ پرس از یک مخزن صافی ، اهرم و درب تشکیل شده است که درب صافی و اهرم به هم متصل هستند و برای جداسازی مواد از قهوه و یا دمنوش استفاده میشنود.

کار با فرنچ پرس خیلی ساده و آسان است  و هر جایی که باشید میتوانید از آن استفاده کنید . در ضمن نه نیازی به برق دارد و نه وسایل اضافی فیلتر و…

 

 

کمکس 

قیمت :  از 425 هزار تومان به بالا 

 

کمکس یکی از ابزار های محبوب برای تهیه قهوه اس 

قهوه ساز کمکس یکی دیگر از بهترین راه های درست کردن قهوه در منزل است که شامل یک قیف شیشه ایی و فیلتر که با الیاف کاغذ با ضخامت بیشتر از کاغذ معمولی ساخته شده که کار آن این است که روغن قهوه را بگیرد.

اولین کار برای ساخت قهوه در کمکس قرار دادن کاغذ فیلتر در قیف شیشه ایی و سپس ریختن آب جوش در جهت های مختلف برای شکوفایی و دم کردن دانه های قهوه خشک است.

آنچه برای دم کردن قهوه با دستگاه کمکس نیاز دارید:

 قهوه برشته ملایم-متوسط (ترجیحا دانه قهوه هنگام دم کردن آسیاب شود)

 به همراه فیلتر کاغذی مخصوص

آسیاب (اختیاری ولی توصیه می‌شود)

آب جوش در دمای 93 درجه سانتی‌گراد

ترازو ( اختیاری است ولی توصیه می‌شود )

تایمر

کتری مخصوص ( gooseneck )

 

موکاپات 

قیمت : از 110 هزار تومان به بالا

 

یه دستگاه اسپرسو ساز گازی یا اجاقی شناخته شده است. 

از قوانین پایه فیزیک برای تهیه یک فنجان قهوه عالی استفاده میشه. 

این دستگاه عملکردی شبیه به اسپرسو ساز برقی دارد و با فشار آب عصاره قهوه را میگیرد.

وقتی موکاپات روی گاز قرار بگیره آب داغ میشه و بخار میکند. 

بخار فشار از بین دونه های قهوه رد میکند و به محفظه بالایی میفرستند 

جایی که قهوه اسپرسو آماده سرو است . 

وسایل مورد نیاز برای تهیه قهوه اسپرسو با موکاپات :

برای تهیه قهوه اسپرسو با قهوه ساز موکاپات،  در ساده ترین حالت به قهوه آسیاب شده و یک موکاپات و منبع حرارت نیاز دارید . اما می توانید با تهیه یک آسیاب قهوه دستی، دانه های قهوه را قبل از دم آوری، آسیاب نموده تا قهوه ای با عطر و طعم تازه تر بدست آورید.

 

مینی پرسو :

قیمت : از 587 هزار تومان به بالا 

مینی پرسو ( minipresso ) یک اسپرسو ساز پر قدرت قابل حمل تولید کمپانی واکاکو است که بدون نیاز به برق برای شما قهوه اسپرسو با کرمای عالی تولید می‌کند.

اگر بخواهیم به طور کلی ویژگیهای مینی پرسو را بیان کنیم می‌توانیم به قابل حمل بودن، جمع و جور بودن، عدم نیاز به برق، استفاده آسان، تهیه قهوه سریع اشاره کرد.

مینی پرسو بدون کیف فقط 360 گرم وزن و 17.5 سانتیمتر طول دارد و با طراحی استوانه ای ایده آلی که دارد فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند .

سهولت استفاده، فلسفه ساخت مینی پرسو است.  شما می‌توانید به آسانی قطعات را از هم جدا کنید،  پودر قهوه و آب جوش را درمحفظه های مشخص خود بریزید ، به سادگی دستگاه را ببندید و با فشار دادن پمپ اقدام به تهیه قهوه اسپرسو نمایید. پمپ دستگاه به گونه ای طراحی شده که هر زمان دست از فشار دادن بکشید خروج قهوه قطع می گردد .

این دستگاه برای چه کسانی مناسب است ؟ 

مینی پرسو برای همه خوب است ! 

اگر شما اغلب در سفر هستید و می‌خواید از یک اسپرسو خوب لذت ببرید مینی پرسو برای شما بهترین گزینه است. اگر شما دوست دارید به اسکی، ماهیگیری یا دوچرخه سواری بروید بهترین دوست شما مینی پرسو خواهد بود .

اگر شما کارمند یا دانشجو هستید و یا درکل در فضای محدودی زندگی می‌کنید مینی پرسو خیلی کوچک است و در هر جایی می‌توانید بگذاریدش. اگر شما در سر کار هستید و نمی‌توانید برای خوردن قهوه بیرون بروید با مینی پرسو می‌توانید یک قهوه عالی درست کنید.

 

جذوه 

نوعی قهوه جوش است که برای تهیه (قهوه ترک ) به کار میرود . 

بدنه آن از فولاد زنگ. برنج . مس یا سرامیک ساخته شده است 

این ظرف دارای دسته ایی بلند است که از سوختن دست جلوگیری میکند . لبه دار بودن آن ریختن قهوه در فنجان را آسان تر میکند.  باریک تر بودن دهانه جذوه تشکیل روی قهوه میشود. 

 

قیمت 

از 105 هزار تومان به بالا 

 

دستگاه اسپرسو خانگی 

قیمت : از 153 هزار تومان به بالا 

حتما می دانید که اسپرسو در واقع عصاره ی دانه‌های قهوه آسیاب شده ست. برای تهیه‌‌ی این عصاره، باید دانه‌های قهوه پودر شوند، پودر تا حدی فشرده شود (که به آن تَمپ کردن میگوییم)، و آب داغ که دما و فشار بالایی دارد، از میان این پودر فشرده شده عبور کند تا اسپرسو یا همان عصاره ی قهوه، برای نوشیدن آماده شود. 

دستور العمل عصاره قهوه با اسپرسو ساز خونگی :

  • دستگاه اسپرسو ساز را روشن کنید.
  • دکمه شروع به کار دستگاه را بزنید تا آب داغ با فشار مسیر عبور قهوه و پرتافیلتر را شستشو دهد.
  • پرتافیلتر را باز کنید، آن را خشک کنید. مطمئن شوید که بسکت به خوبی در جای خود قرار گرفته است.
  • به ازای هر شات اسپرسو، 7 تا 10 گرم قهوه ی پودر شده داخل بسکت بریزید و آن را تَمپ کنید.  
  • فنجان را زیر نازل قهوه قرار دهید و حداکثر بیست ثانیه (و حداقل 10 ثانیه) بعد از اینکه اولین قطره ی اسپرسو داخل آن افتاد، فنجان را بردارید. توجه کنید که بعد از بیست ثانیه، چیزی که تحویل میگیرید عصاره ی قهوه ی سوخته است نه اسپرسو!

 

برای دستگاه قهوه ساز خانگی از چه قهوه ای استفاده کنم؟

تجربه نشان داده است که دستگاه‌های اسپرسو ساز خانگی با ترکیبات قهوهای که درصد عربیکای بالاتری دارند، اسپرسوی خوش طعم تری تحویل می دهند. بنابراین پودرهای قهوه ی ترکیبی پرفکت بِلِند، ملو بِلِند و کلمبیا مندز برای استفاده در دستگاه‌های قهوه ساز خانگی توصیه می شوند. اینکه بین این سه نوع ترکیب پودر قهوه از کدام استفاده کنید،  بستگی به ذائقه‌ی خودتان دارد. همانطور که قبلا گفتیم پرفکت بِلِند کرم خوبی می دهد، اما تلخ‌تر از بقیه است. ملوبلند برای آنهایی که قهوه ی تلخ را خیلی نمی پسندند ولی دلشان کافئین خوب میخواهد، بهتر است. کلمبیا مندز هم که صد در صد عربیکاست و برای آن‌هایی است که کلا کافئین زیاد نمی خواهند و اصلا از تلخی خوششان نمیاید مناسب است.

 

آسیاب دستی و برقی 

قیمت آسیاب دستی : از 240 هزار تومان به بالا 

قیمت آسیاب برقی : از 580 هزار تومان به بالا 

 

آسیاب دستی 

همانطور که از نام این آسیاب مشخص است، باید با دست مقدار مشخصی نیرو به دسته‌ی آسیاب وارد کرد تا تیغه‌ها به چرخش درآیند و قهوه آسیاب شوند. بسته به درجه‌ی آسیاب قهوه، باید مقدار نیرو و زمان بیشتری صرف شود. درجه‌ی درشت چندان زمان‌بر نیست ولی هرچه درجه‌ی آسیاب رو به نرمی رود، زمان و انرژی بیشتری می‌طلبد .

آسیاب برقی 

همه ما به خوبی می‌دانیم که بهترین ویژگی آسیاب برقی راحتی و آسودگی کار با آن نسبت به آسیاب دستی است. تمام کاری که باید انجام داد پرکردن هوپر آسیاب، تعیین درجه‌ی آسیاب و روشن کردن دستگاه است. بعد از چند ثانیه قهوه تازه آسیاب شده برای تهیه قهوه آماده است.

بیشتر آسیاب‌های برقی خانگی اندازه‌ای یکسان و استاندارد دارند تا بتوانند به راحتی درون مکان‌های با فضای کم جای گیرند اما با این حال اندازه‌ای بسیار بزرگتر از آسیاب دستی خواهند داشت.

کدام یک برای من بهتر است ؟

هزینه و قیمت می‌تواند تاثیر بسزایی در تصمیم شما داشته باشد. اگر بتوانید هزینه یک آسیاب برقی مناسب را بپردازید به سراغ انواع برقی بروید و اگر توان پرداخت قیمت‌های گران را ندارید بهتراست نمونه دستی خریداری کنید .

 

کپسول قهوه  

 

قیمت از : 1میلیون و 300 به بالا 

هر کپسول قهوه برای سرو یک فنجان قهوه بدون نیاز به اندازه‌گیری و تمپ و… است. این کپسول‌ها دارای اشکال مختلفی هستند که بسته به شرکت تولید کننده آن ( نسپرسو، دولچه گوستو و.. ) دستگاه‌های مختلف با هم فرق دارند.

کپسول قهوه در یک قالب آلومینیومی یا پلاستیکی با روکش آلومینیوم پلمپ شده تا عطر و طعم آن در دراز مدت از بین نرود. 

برای مثال هر کپسول قهوه نسپرسو به ‌طور معمول حاوی ۵ تا ۷ گرم قهوه است.  این کپسول‌ها را فقط با کمک دستگاه‌های مخصوص می‌توان استفاده کرد. با قرار دادن کپسول در جایگاهی که برای آن تعبیه شده و فشردن دکمه مناسب،  درعرض چند ثانیه، یک فنجان اسپرسو یا لاته و …آماده خواهد شد. کپسول نسپرسو شارژی هم از انواع مشهور قهوه کپسولی نسپرسو است.

 

ائروپرس 

 

قیمت از : 458 هزار تومان به بالا

 

ائروپرس پلاستیکی 3 قطعه داره. یک صافی در سبد محفظه دمکنی قرار دارد.

دونه آسیاب شده قهوه در محفظه دمکن قرار دارد که آب داغ به آن اضافه میشود و سپس قهوه در اونجا خیس خورده میشود. 

برای عصاره گیری قهوه پیستون به طرف پایین فشار داده میشود و فشار هوای ایجاد شده باعث میشود که قهوه دم شده از طریق یه صافی به فنجون منتقل بشه. 

اجزای دستگاه ائروپرس : 

قهوه ساز ایروپرس هم از این قاعده مستثنا نشده است. زیرا هم کار کردن با آن بسیار راحت است و هم به لوازم جانبی قهوه، نیازی ندارد.

ایروپرس از دو سیلندر یا پیستون با ابعاد کوچک و بزرگ تر تشکیل شده است. سیلندر کوچکتر در درون سیلندر بزرگتر قرار می گیرد. همچنین درانتهای سیلندر بزرگ تر، فیلتر مخصوص قهوه ساز ایروپرس قرار دارد. به همراه این قهوه ساز یک قاشق هم هست که برای ترکیب کردن بهتر قهوه با آب استفاده می شود.

 

حتی می‌تونید استلا را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید :

صفحه رسمی استلا را می‌تونید در فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام دنبال کرده و همچنین اگر سوالی درباره نحوه ارائه خدمات و ارسال کالا داشتین می‌تونید با واتس‌اپ مجموعه در تماس باشید.


صفحه اصلی


Facebook-f


Twitter


Instagram


Whatsapp

ناحیه کاربری استلا

 

 

 

اگه این مطلب براتون جالب بود با دوستانتون به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed