انواع جنس فنجان قهوه خوری

انواع جنس فنجان قهوه خوری

جنس فنجان قهوه

اگر میخواهید قهوه ای که مصرف می کنید دارای طعم و مزه اصلی و بی نظیر خود باشد باید حتماً به جنس فنجان آن توجه ویژه داشته باشید. در واقع بهتر است بدانید که عوامل بسیار زیادی در تعیین طعم نهایی قهوه نقش دارند. هرچند که مدل دم کردن قهوه، نوع آب و همچنین نوع دستگاه در طعم قهوه تاثیر بسزا و مستقیم دارند اما جنس فنجانی که شما قهوه را در آن صرف می کنید نیز در این بین بسیار تاثیرگذار خواهد بود و هر کدام از فنجان هایی که شما انتخاب می کنید در واقع تاثیر خاصی روی طعم قهوه شما خواهند داشت که در ادامه به صورت مفصل تر به انواع جنس فنجان قهوه و همچنین تاثیر آن ها روی طعم قهوه خواهیم پرداخت.

فنجان سرامیکی

در بین انواع مختلف جنس فنجان قهوه خوری جنس سرامیکی واژه ای کاملا آشنا است که به گوش تمامی شما خورده است.

در واقع این فنجان تمامی مواد غیر فلزی و طبیعی از جمله گل و برخی ترکیبات طبیعی دیگر همچون پرسلین را شامل می‌ شود.

جنس فنجان قهوه

این فنجان ها از قابلیت بسیار خوبی در حفظ گرما برخوردار هستند و می ‌توانند تا مدت طولانی حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قهوه شما را گرم نگه دارند.

از جمله نقاط ضعف این مدل جنس فنجان قهوه می ‌توان به شکننده بودن آن ها اشاره کرد.

این فنجان ها قابلیت ترک ‌خوردن و شکنندگی بسیار بالایی دارند.

 اما مزیت های بسیار زیادی نیز برای این نوع فنجان ها می‌ توان بیان کرد.

به عنوان مثال اگر که تمامی ظروف سرامیکی به خصوص فنجان قهوه سرامیکی از مواد اولیه با کیفیت و استاندارد تولید شده باشند هیچ مشکلی برای سلامتی شما وجود نخواهند داشت و جزو ظروف کاملاً سالم طبقه ‌بندی می ‌شوند.

اما این همان طور که گفتیم در صورتی است که مواد اولیه آن از نوع درجه یک و عالی باشند.

در صورتی که از مواد درجه ۲ و درجه ۳ برای ساخت فنجان سرامیکی قهوه استفاده شده باشد ممکن است طی سرو قهوه انواع مواد سمی به درون قهوه شما راه پیدا کنند.

بنابراین اگر که قصد خرید یک فنجان سرامیکی را دارید حتماً سعی کنید که انتخاب خود را در بین برند های کاملا معتبر انجام دهید.

جنس فنجان قهوه

فنجان شیشه ای

بسیاری از افراد تمایل دارند که جنس فنجان قهوه آن ها از شیشه باشد.

انواع ظروف شیشه و کریستال به خصوص فنجان های قهوه در طیف وسیعی از لحاظ کیفیت و از لحاظ ظاهر تولید می ‌شوند.

شیشه اگر از نوع درجه یک و حرارت دیده باشد می تواند گزینه بسیار عالی برای شات قهوه و فنجان قهوه باشد.

البته این نکته نیز قابل ذکر است که فنجان های شیشه ای برعکس نوع سرامیکی عایق حرارتی نیستند و قهوه ای که شما در آن سرو کرده اید خیلی زود سرد می شود.

بنابراین اگر قصد خرید فنجان شیشه ا‌ی را دارید باید این نکته را مد نظر داشته باشید که قهوه را بلافاصله پس از سرو شدن حداقل در فاصله زمانی چند دقیقه مصرف کنید.

فنجان استیل

انواع فنجان قهوه استیل بیشتر جزو دسته ماگ های مسافرتی هستند این نوع جنس فنجان قهوه عایق حرارتی بوده و می توان قهوه را در آن ها تا مدت زمان معینی بسته به جنس فنجان از ۱ الی ۵ ساعت گرم نگه داشت.

البته این نوع فنجان ها دوام بسیار بالایی دارند و جنس آن ها نیز بسته به اینکه از نوع درجه یک و درجه دو تولید شده باشد می تواند متغیر باشد.

در صورتی که قصد خرید یک ماگ بزرگ مسافرتی استیل را داشتید حتماً مد نظر داشته باشید که فنجان شما عایق حرارتی باشد و مدت زمان طولانی بتوانند قهوه شما را گرم نگه دارد.

البته این نکته را نیز فراموش نکنید که این ماگ باید به گونه ای طراحی و تولید شده باشد که بتواند قهوه را به صورت کامل در خود حفظ کند و از نشت دادن و ریختن آن به بیرون جلوگیری به عمل آورد.

انواع  فنجان و ماگ قهوه از لحاظ رنگ بندی

اگر شما هم جزو قهوه خور ها و کاپوچینو خورهای قهار باشید حتما این تجربه را داشته ‌اید که مصرف قهوه و کاپوچینو در فنجان و ماگ های جذاب، کلاسیک و رنگی می تواند بسیار لذت بخش باشد.

بنابراین قبل از اینکه یک فنجان قهوه و یا یک ماگ مخصوص را تهیه کنید، علاوه بر توجه به جنس فنجان قهوه در ابتدا به ظاهر آن، به رنگ آن و همچنین به شکل و طراحی ظاهری آن دقت داشته باشید.

این مسئله می تواند تاثیر بسیار زیادی در لذت بردن شما از نوشیدن قهوه داشته باشد. 

حتی می‌تونید استلا را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید :

صفحه رسمی استلا را می‌تونید در فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام دنبال کرده و همچنین اگر سوالی درباره نحوه ارائه خدمات و ارسال کالا داشتین می‌تونید با واتس‌اپ مجموعه در تماس باشید.

تماس با ما


صفحه اصلی


Facebook-f


Twitter


Instagram


Whatsapp

ناحیه کاربری استلا

اگه این مطلب براتون جالب بود با دوستانتون به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed