قهوه با کیفیت

قهوه با کیفیت

هر کمپانی قهوه با کیفیت بر اساس الگوی تخصصی خود بر روی بسته‌بندی اطلاعات قهوه را درج می‌نماید که عمدتاً باعث گیج شدن افراد می‌گردد دانستن واژه شناسی در این صنعت به شما کمک خواهد نمود.

تشخیص دانه‌ها :

برخی بسته‌بندی‌های قهوه فقط به عربیکا و روبوستا بودن قهوه اشاره می نمایند.

این بسیار مشابه آن است که فقط تفاوت شراب سفید و شراب قرمز بر روی بسته‌بندی آماده باشد.

و اطلاعات کافی در اختیارتان نخواهد گذاشت.

با توجه به پایین‌تر بودن کیفیت قهوه روبوستا به دانه قهوه عربیکا برای خرید بدون اطلاعات از دانه خرید  قهوه عربیکا ریسک کمتری را شامل می‌شود اما دانه های عربیکای بسیار ضعیف نیز کشت می‌گردد.

پس چه شاخصه‌هایی انتظارات مصرف کنندگان را برطرف می سازد؟

قهوه‌هایی با کیفیت بالا به طور عمده با اطلاعات بسیار زیادی توضیح داده می شود به طور مثال بر اساس منطقه واریته روش فرآوری و طعم مصرف کنندگان این نوع  قهوه‌ها در تشخیص کیفیت رشد نموده و تولیدکنندگان و روسترها نیز بدین‌سان با صداقت بالاتری به فعالیت خواهند پرداخت.

قهوه‌های تک خاستگاه و ترکیبی :

هردوی تولیدکنندگان قهوه‌های تجاری و اسپشیالیتی قهوه‌های خود را بدون نام قهوه ترکیب شده (Blend) و تک خاستگاه (Single origine)  معرفی می‌نمایند ، این توضیح باعث توصیف دقیق‌تر قهوه مد نظر می باشد.

یک ترکیب (Blend) با تنوع دانه‌های متفاوت و مختلف ایجاد شده که نهایتاً منجر به قهوه‌ای خاص و با طعمی متفاوت می‌باشد و قهوه تک خاستگاه (Single Origine) از منبع یک کشور خاص و یک مزرعه خاص نشأت می‌گیرد.

قهوه‌های ترکیب شده (Blend)

دلایل مختلف وجود دارند که چرا قهوه‌های ترکیب شده پر طرفدار می‌باشند و مهمترین آن‌ها پایداری و ثبات طعمی این نوع قهوه‌ها را در طول چرخه سال است.

در بخش قهوه‌های تجاری ترکیبات و نسبت‌های آنها به صورت مخفی نگهداری می‌شوند و بر روی آنها هیچگونه توضیحی از خاستگاه قهوه مورد نظر و نوع ترکیب وجود ندارد.

اما روستری‌های قهوه‌های اسپشیالیتی برای هر قهوه لیبل ، تمامی مشخصات آن و چگونگی بالانس طعمی آن را توضیح می‌دهند.

قهوه‌های تک خاستگاه

قهوه تک والد خاستگاه (Single Origine) برای توصیف قهوه با منشاء یک کشور خاص استفاده می شوند.

هرچند که تشخیص یک قهوه فقط از روی مرجع کشور تولید شده آن دارای وسعت تنوع بالایی است از جمله انواع واریته های قهوه و نحوه فرآوری انجام شده بر روی قهوه و این قهوه تک خاستگاه به معنای کیفیت بالای آن نمی‌باشد.

برای مثال قهوه صددرصد برزیل می‌تواند کیفیتی از یک تا صد داشته باشد.

اما قهوه تک خواستگاه با توجه به منطقه تولید شده نشانه طعمی منطقه را دارا بوده و قابل حدس می‌باشد.

یک قهوه ترکیب شده (Blend)  ترکیبی از قهوه‌های دنیاست و یک قهوه تک خاستگاه مختص یک کشور کمپانی و مزرعه است.

وقتی تولیدکنندگان قهوه اسپشیالیتی از واژه تک خاستگاه بر روی بسته بندی های خود استفاده می نمایند در برای خاستگاه به نکات دیگری نیز اشاره دارند قهوه‌ای از یک مزرعه خاص ، یک کمپانی خاص و گروهی از تولیدکنندگان و گاهی همراهی خانواده آنها این قهوه های تک خواستگار به صورت محدود و با محدودیت فصلی تولید می گردند و در چرخه کل سال قابل فروش نمی‌باشند و تا زمانی که توان تولید با همان کیفیت اولیه وجود داشته باشد تولید می‌گردند.

“چرخه با احترام”

هنگامی که دانه‌های قهوه در ورای اسپشیالیتی و یا ترکیبی (Blend) بودن رشد می‌نمایند ، به خوبی فرآوری می‌گردند سپس منتقل و به صورت تخصصی رست گردیده تا ذات طعمی خود را بروز دهند.

کمپانی‌های قهوه‌های اسپشیالیتی برای تهیه تولید و پیشنهاد قهوه‌ای با کیفیت برخود می‌بالند.

حتی می‌تونید استلا را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید :

صفحه رسمی استلا را می‌تونید در فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام دنبال کرده و همچنین اگر سوالی درباره نحوه ارائه خدمات و ارسال کالا داشتین می‌تونید با واتس‌اپ مجموعه در تماس باشید.


صفحه اصلی


Facebook-f


Twitter


Instagram


Whatsapp

ناحیه کاربری استلا

اگه این مطلب براتون جالب بود با دوستانتون به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed