با قهوه تاریخ مصرف گذشته چه کنیم

با قهوه تاریخ مصرف گذشته چه کنیم ؟

قهوه تاریخ مصرف گذشته

اگرچه نوشیدن یک فنجان قهوه در یک صبح کاری و یا یک بعد از ظهر عالی بسیار دلچسب و بی‌ نظیر است و اگر این قهوه تاریخ گذشته باشد دیگر عطر و طعم قبلی خود را ندارد و به همین جهت نیز نمی تواند مثل قبل دلچسب باشد. به هنگام خرید یک قهوه باید در ابتدا به تازگی آن دقت داشته باشید.

اگر قهوه تازه باشد مدت ماندگاری آن می‌ تواند حدود شش ماه الی یک سال باشد.

اما اگر قهوه خریداری شده شما از نوع کهنه باشد و شما یک قهوه تاریخ مصرف گذشته را خریداری کرده باشید علاوه بر اینکه مدت زمان کوتاهی می توانید آن را نگهداری کنید از طعم و مزه دلچسب آن نیز بی بهره خواهید ماند.

درست است که قهوه تاریخ مصرف گذشته فاسد نمی‌ شود اما دیگر قابلیت مصرف ندارد و هر چقدر از تاریخ تولید آن بیشتر بگذردقابلیت اثرگذاری خود را از دست داده و طعم و مزه بدی پیدا خواهد کرد.

چگونه ماندگاری قهوه را افزایش دهیم؟

شاید شما هم جزو افرادی باشید که روزانه یک تا دو فنجان قهوه مصرف می کنید و به همین جهت نیاز دارید که به منظور استفاده طولانی مدت یک الی دو هفته خود قهوه خریداری کنید و در منزل نگهداری نمایید. اگر که قصد نگهداری طولانی مدت قهوه را در منزل دارید بهتر است نکات زیر را دنبال کنید تا از خرید و مصرف یک قهوه تاریخ مصرف گذشته در امان بمانید.

قهوه را به صورت سالم خریداری کنید

اگر می‌خواهید قهوه مورد نظر شما مدت زمان طولانی باقی بماند بهتر از آن را به صورت سالم همراه به عبارتی آسیاب نشده خریداری کنید و در منزل خود برای هر دفعه مصرف قهوه آسیاب نموده و مصرف نمایید.

در صورتی که دستگاه آسیاب در منزل ندارید بهتر است از فروشنده بخواهید که در همان لحظه قهوه را آسیاب کند و نهایت به منظور استفاده برای یک هفته قهوه آسیاب شده را خریداری کنید.

اغلب انواع قهوه تاریخ مصرف گذشته از نوع آسیاب شده هستند زیرا قهوه هایی که به صورت دانه های سالم باشند و مدت زمان ماندگاری بسیار بالایی دارند و به سهولت تاریخ مصرف آنها نخواهد گذشت.

رطوبت دشمن اصلی قهوه است

قهوه تاریخ مصرف گذشته

 اگر شما قهوه را در منزل خود نگهداری می کنید چه به صورت آسیاب شده و چه به صورت سالم باید آن را از رطوبت کاملا به دور نگه دارید.

زیرا رطوبت همان طور که گفتیم دشمن اصلی قهوه است.

اگر که رطوبت به قهوه شما برسد علاوه بر این که باعث از دست دادن طعم و مزه آن می‌ شود موجب رشد کپک ها در قهوه نیز خواهد شد.

بنابراین نه تنها قهوه دیگر مزیتی ندارد بلکه ممکن است مصرف آن عوارض زیادی نیز در پی داشته باشد.

قهوه را به دور از گرما نگهداری کنید

اگر مجبور هستید که قهوه آسیاب شده را به مدت یک هفته در منزل خود نگهداری نمایید بهتر است آن را در یک ظرف کاملاً دربسته حفظ کنید که هیچگونه گرما و نور و رطوبت به داخل ظرف راه پیدا نکند.

اگر که دمای نگهداری قهوه بیش از  حدود ۲۲ الی ۲۵ درجه سانتیگراد باشد ممکن است که قهوه به سرعت خراب شود و دیگر طعم و مزه و اثر خود را از دست بدهد.

همچنین نفوذ نور به داخل قهوه نیز ممکن است باعث خراب شدن آن شود بنابراین سعی کنید قهوه را در یک ظرف کاملا ایزوله در یک محیط خنک و کاملاً تاریک و به دور از رطوبت قرار بدهید تا مجبور نشوید به هنگام مصرف یک قهوه تاریخ مصرف گذشته را نوش جان کنید.

آیا نگهداری قهوه در یخچال مفید است؟


قهوه تاریخ مصرف گذشتهشاید بسیاری از افراد تمایل داشته باشند که قهوه را در ظرف های ایزوله قرار بدهند و سپس در داخل فریزر و یخچال نگهداری کنند.

اما این مسئله توصیه نمی شود.

اگرچه فریزر و یخچال مکان کاملاً خنک و به دور از نور خورشید هستند اما این مکان ها هر دو دارای درصد رطوبت بسیار بالایی می باشند و همین موجب از دست رفتن عطر قهوه می شود.

علاوه بر آن بهتر است بدانید که قهوه ساختاری دارد که انواع بوها را به خود جذب می کند.

به همین جهت می‌تواند و تمامی بوهای مواد غذایی موجود در یخچال و فریزر را به خود جذب کرده و این حباب ها را جایگزین عطر طبیعی خود نماید.

حال سوال اصلی این جا مطرح می شود که با قهوه تاریخ مصرف گذشته که روی دستمان مانده است چه کنیم؟

شما می توانید از قهوه تاریخ مصرف گذشته به منظور رنگ کردن موهای خود استفاده کنید.

قهوه باعث رنگ بخشیدن به موهای شما می شود و رنگ بسیار زیبا و جذابی را به موهای شما می دهد.

البته دقت داشته باشید که علاوه بر رنگ زدن مو های شما برای فولیکول های موی شما نیز بسیار مفید واقع می‌شود.

علاوه بر آن قهوه تاریخ مصرف گذشته یک کود بسیار عالی برای گل های گلخانه‌ ای و آپارتمانی به حساب می‌آید.

اگر که گل‌ های شما زرد و پژمرده شده‌ اند می‌ توانید مقداری قهوه با خاک آن مخلوط کنید و پس از مدت زمان چند روز شاهد سرحال تر شدن گل های آپارتمانی خود باشید.

حتی می‌تونید استلا را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید :

صفحه رسمی استلا را می‌تونید در فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام دنبال کرده و همچنین اگر سوالی درباره نحوه ارائه خدمات و ارسال کالا داشتین می‌تونید با واتس‌اپ مجموعه در تماس باشید.

تماس با ما


صفحه اصلی

Facebook-f


Twitter


Instagram


Whatsapp

ناحیه کاربری استلا

اگه این مطلب براتون جالب بود با دوستانتون به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed