قهوه تیره بهتر است یا روشن

چگونه قهوه تازه رو تشخیص بدیم

قهوه تیره بهتر است یا روشن

موج‌های عجیب و غریبی درباره قهوه تیره بهتر است یا روشن بر روی قهوه طی سالهای مختلف در ایران تاثیر گذار بودند البته منشاء این اتفاق وظایف عمومی کل مردم جهان نیز بسط داده می شود.

همانطور که در مقاله برشته‌کاری یا رست قهوه نیز بدان اشاره نمودیم کلیه تغییرات اساسی دانه قهوه از رنگ سبز با طعم و عطری گیاه مانند به قهوه ای جذاب و با کیفیت ، عطر و طعم مطلوب همگی در یک بخش از این داستان خلاصه می گردد فرآیند تخصصی تقطیر تخریبی دو واکنش مایار (reaction Maillard)که باعث این تفاوت‌ها و ایجاد طعم مطلوب قهوه می‌گردد.

به طور عمومی قهوه را به برشته‌کاری‌های روشن یا لایت رست ، مدیوم و متوسط و دارک یا تیره برشت تقسیم می‌کنند.

قهوه‌های لایت‌رست دارای رنگ روشن نزدیک به دارچین بوده به نام cinnamon roast یا قهوه‌های رست دارچینی و همچنین new england roast نیز شناخته می‌شوند.

قهوه‌های رست متوسط دارای رنگ تیره شکلاتی و بدون روغن در سطح آنها بوده و به نام قهوه آمریکایی نیز شناخته می شوند و قهوه‌ای تیره با درجه های متفاوت ترکیب به هم از جمله رست ایتالیایی قهوه یا رست ونیزی قهوه شناخته می‌شوند.

از جمله نکات مهم در این بخش از ماجرای قهوه می‌توان به شناخت ذائقه مشتریان توسط هر برند اشاره نمود.

این به منطقه زندگی و نحوه نوشیدن قهوه وابستگی بسیار زیادی دارند که به شما به سمت تلخ‌تر بودن آن رفته و یا ضربه شما به سمت تنهایی با پیچیدگی و اسیدیته هر چقدر که خواهان قهوه‌ تلخ می باشید می توانید انجام دهید.

کنفورای بیشتری در ترکیب قهوه خود با درجه برشته‌کاری یا رست بالاتری بهره ببرید و هر مقدار به دنبال قهوه‌ای با اسیدیته خاص‌تر و گستره طعمی عجیب‌تری باشید می بایست به نام القهوه ای صد در صد عربیکا درست یا برشتکاری روشن تر را انتخاب نمایید.

یکی از سوالات متقابل در راستای این بحث این است که تیرگی برشکاری قهوه چه ارتباطی با میزان کافئین آن دارد در پاسخ به این سوال باید بگویم که خیر

هیچگونه ارتباطی بین میزان رست قهوه و میزان کافئین آن وجود ندارد.
سوال دیگر مطروحه در این بخش فرآیند گاز co۲ پس از برشته کاری است :

یکی از موارد یاد شده به صورت دائم مخصوصاً در دم‌آوری قهوه تازه برشته به وسیله اسپرسو گاز خروجی از آن است لازم به ذکر است که قهوه تازه رست شده در اثر واکنش تقطیر تخریبی تا چند روز پس از فرآیند برشکاری دارای گاز خروجی است

لذا برای قهوه دمی ۴۸ ساعت و برای قهوه‌ای برپایی اسپرسو یک هفته پس از برشته کاری زمان مناسبی برای عصاره‌گیری است.

حتی می‌تونید استلا را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید :

صفحه رسمی استلا را می‌تونید در فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام دنبال کرده و همچنین اگر سوالی درباره نحوه ارائه خدمات و ارسال کالا داشتین می‌تونید با واتس‌اپ مجموعه در تماس باشید.


صفحه اصلی


Facebook-f


Twitter


Instagram


Whatsapp

ناحیه کاربری استلا

اگه این مطلب براتون جالب بود با دوستانتون به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed