چه قهوه ای برای حافظه خوب است

چه قهوه ای برای حافظه خوب است

چه قهوه ای برای حافظه خوب است

همانطور که می دانید و بارها نیز تجربه کرده اید قهوه برای هوشیار نگه داشتن شما بسیار مفید عمل می‌ کند. اما سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چه قهوه ای برای حافظه خوب است و باعث تقویت حافظه می‌ شود یا نه؟

ما در این مقاله از کافه استلا قصد داریم که به صورت کمی تخصصی تر و با دید تخصصی در این مورد صحبتکنیم و شما را در مورد مزایای قهوه برای حافظه بیشتر آشنا کنیم و به شما بگوییم که آیا قهوه برای حافظه و تقویت حافظه و همچنین جلوگیری از ضعف حافظه می تواند عملکرد مثبت داشته باشد یا خیر؟

قهوه چه تاثیری در حافظه دارد؟

در این مقاله قصد داریم بدانیم چه قهوه ای برای حافظه خوب است

از آنجایی که کافئین موجود در قهوه باعث هوشیار شدن شما می شود می تواند در یادگیری شما نیز تقریباً اثر مثبت داشته باشد به این صورته که هنگام درس خواندن و یا هنگامه فعالیت‌های کاری شما می توانید یک فنجان قهوه بنوشید به و شاهد افزایش قدرت یادگیری خود باشید این مسئله هم به دلیل تاثیر کافئین روی سطح هوشیاری شما می باشد و هم به دلیل تاثیرات مثبت کافئین روی قدرت حافظه است.

بنابراین طبق این مسئله می‌تواند اظهار کرد که قهوه برای حافظه خوب است اما سوال دوم که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا تاثیر قهوه به صورت دائمی است یا خیر منظور این است که آیا وقتی شما با نوشیدن یک فنجان قهوه به سراغ کتاب های درسی خود می روید و یادگیری شما نیز بهبود پیدا می کند این مطالب خوانده شده می‌تواند در روز امتحان نیز به ذهن شما بیاید یا فقط در هنگام مطالعه احساس می کنید که خیلی خوب درس یاد گرفته اید؟

این مسئله را در تیتر بعدی بیشتر مورد بحث قرار خواهیم داد.

تاثیر طولانی مدت قهوه در حافظهچه قهوه ای برای حافظه خوب است

برخی مطالعات تخصصی که در این زمینه انجام شده اند اثبات نموده اند که اگر شما به هنگام امتحان و قبل از جلسه امتحان نیز مجدد یک فنجان قهوه مصرف کنید می‌ توانید مطالب مطالعه شده خود را دوباره در ذهن خود به صورت موثرتری یادآوری نمایید. بنابراین مصرف قهوه در هنگام مطالعه با مصرف قهوه در هنگام امتحان می تواند  نتیجه ای به مراتب بهتری را برای شما رقم بزند و به همین جهت نیز متخصصین بر این عقیده هستند که قهوه برای حافظه طولانی مدت در صورتیکه مجدد نوشیده شود و نوشیدن آن ترک نشود می‌ تواند موثر باشد.

عوارض نوشیدن بیش از حد قهوه

اگر چه که نوشیدن قهوه برای حافظه مثبت عمل می‌ کند اما در صورتی که شما نوشیدن قهوه را بیش از حد استاندارد در برنامه روزانه خود بگنجانید ممکن است علاوه بر اعتیادی که به آن پیدا میکنید تاثیر کاملاً برعکس را از قهوه ببینید. به این صورت که ممکن است موجب سرگردانی و سردرگمی شما شود و نه تنها حافظه شما را تقویت نکند بلکه باعث گیج شدن شما نیز شود. بنابراین در مصرف قهوه تعادل را رعایت کنید و به هیچ عنوان قهوه را بیش از حد استاندارد آن ننوشید.

برای تقویت حافظه قهوه را  چه زمانی مصرف کنیم؟

شما میتوانید مصرف قهوه برای حافظه را در هر مدت زمانی از روز که مایل بودید مصرف نمایید. این زمان می‌ تواند در تایم بیداری شما تا حدود ساعت ۵ الی ۶ بعد از ظهر باشد. اما دقت داشته باشید که بهتر است بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر دیگر قهوه و نوشیدنی های کافئین دار مصرف نکنید. زیرا این مسئله می‌ تواند باعث ایجاد تاثیرات منفی در کیفیت خواب شبانه شما شود و زمانی که خواب شبانه شما با تاثیرات منفی روبه‌ رو شود می‌ تواند خود باعث ضعف حافظه و همچنین علائم منفی دیگری در قدرت یادگیری شما شود.

کدام یک از انواع قهوه تاثیر بهتری برای تقویت حافظه دارندچه قهوه ای برای حافظه خوب است

ما در کافه استلا به صورت مفصل در مورد انواع متفاوت قهوه ها از لحاظ رست، طعم، نوع، و درصد کافئین صحبت کرده‌ ایم. همچنین انواع متفاوت قهوه از لحاظ آماده سازی را نیز برای شما به تشریح بیان کرده ‌ایم. اما سوالی که در اینجا مطرح می ‌شود این است که کدام یک از این قهوه ها تأثیر بهتری برای تقویت حافظه و برای افزایش سطح هوشیاری شما خواهند داشت؟

جواب این سوال در درجه اول بستگی به کافئین موجود در قهوه دارد. هر چقدر که درصد کافئین قهوه بیشتر باشد می تواند سطح هوشیاری شما را به مراتب افزایش دهد. اما در صورتی که شما علاقه ای به نوشیدن قهوه های پر کافئین ندارید می توانید به جای آن دو فنجان قهوه با کافئین کم و متوسط را مصرف کنید و از تاثیرات قهوه برای حافظه بی نصیب نمانید.

حتی می‌تونید استلا را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید :

صفحه رسمی استلا را می‌تونید در فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام دنبال کرده و همچنین اگر سوالی درباره نحوه ارائه خدمات و ارسال کالا داشتین می‌تونید با واتس‌اپ مجموعه در تماس باشید.

تماس با ما


صفحه اصلی


Facebook-f


Twitter


Instagram


Whatsapp

ناحیه کاربری استلا

اگه این مطلب براتون جالب بود با دوستانتون به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed