ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری

لاغری فوری با قهوه و لیمو

لاغری و کاهش وزن فوری با ترکیب قهوه و لیمو میتواند برای خیلی از افراد جذاب باشد. قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب بسیاری از افراد است. معمولا افراد ترجیح می دهند برای شروع یک صبح کاری و یا برای فعالیت ورزشی خود در ابتدا یک کاپ قهوه بنوشند. جذب قهوه حدود یک ربع بعد از نوشیدن شروع می‌ شود و حداکثر تا یک ساعت بعد از نوشیدن آن ادامه دارد. به همین جهت نیز توصیه می‌ شود قبل از انجام یک فعالیت ورزشی حتماً یک ربع تا بیست دقیقه قبل از شروع ورزش قهوه بنوشید. لیمو نیز یکی از مرکبات بسیار پرخاصیت و سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مفید برای بدن است.

امروزه طب پزشکی نوین و طب سنتی به این نتیجه رسیده‌ اند که ترکیب لیمو با قهوه می‌ تواند یک معجون بسیار عالی برای چربی سوزی باشد. بنابراین ما در این مقاله سعی کرده ایم به تاثیر ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری بیشتر بپردازیم و این مسئله را از جهات مختلف مورد بررسی قرار بدهیم.

چگونگی تاثیر ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری

همانطور که می دانید قهوه یک نوشیدنی سرشار از کافئین است. کافئین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. هنگامی که شما یک یک کاپ قهوه مصرف می کنید در واقع کالری سوزی بدن خود را به مراتب افزایش می دهید. به همین جهت نیز ورزشکاران ترجیح می دهند که قبل از انجام ورزش خود قهوه مصرف کنند. لیمو نیز یکی از مرکبات بسیار پرخاصیت است که به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان باعث افزایش کالری سوزی در بدن شما می شود. علاوه بر آنتی اکسیدان ها، لیمو سرشار از ویتامین های بسیار مفید برای بدن نیز می باشد که وجود آن ها باعث افزایش متابولیسم سلولی می شود.

چربی سوزی و کاهش وزن

یکی از ترکیبات فوق العاده که برای چربی سوزی بدن بسیار موثر عمل می‌ کند ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری است. نحوه عملکرد این ترکیب بدین گونه است که موجب افزایش کالری سوزی شما در حالت ثابت می شود. به خصوص اگر شما پس از نوشیدن این ترکیب اقدام به انجام فعالیت‌ های ورزشی نمایید قطعاً کالری‌ سوزی شما به مراتب چند برابر شده و موجب سوخت و ساز بیشتر در بدن شما می شود.

بهتر است پس از مصرف ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری فوری غذاهای پرکالری مصرف نکنید و سعی کنید ورزش های هوازی بیشتر انجام دهید. نحوه عملکرد این ترکیب بدین گونه است که با افزایش سوخت و ساز بدن شما بافت چربی ها را شکسته و منجر به تجزیه این چربی ها می شود. بهتر است که به هنگام مصرف این ترکیب حدود ۲ ساعت هیچ خوراکی دیگری مصرف نکنید.

فواید مصرف قهوه به همراه لیمو

بسیاری از افراد قهوه و لیمو را فقط به منظور چربی سوزی مصرف می کنند. اما تمام فواید این ترکیب در چربی سوزی و لاغری خلاصه نمی شود. مطالعاتی که در این زمینه انجام شد نشان می دهد که قهوه تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن دارد.

ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری فوری با دارا بودن آنتی اکسیدان ها و کافئین بالا همانطور که قبلاً هم گفتیم یک ساعت پس از مصرف، بیشترین تاثیر را در بدن دارد و می تواند سوخت و ساز چربی‌ها را در بدن شما تا ۱۱ درصد افزایش دهد.

  • درمان سردرد

علاوه بر این فواید شما می توانید از تاثیرات بسیارعالی دیگر این ترکیب نیز بهره مند شوید. یکی از تاثیرات فوق العاده این ترکیب تسکین درد سر است.

انواع سردردهای مزمن و حتی سردردهای میگرنی با مصرف ترکیب قهوه و لیمو تا حد بسیار چشمگیری بهبود پیدا می کنند. به همین جهت کسانی که اغلب از دردهای میگرنی رنج می برند مصرف این ترکیب را در برنامه روزانه خود می گنجاندند.

  • درمان مشکلات پوستی

از دیگر فواید مصرف ترکیب قهوه و لیمو بهبود مشکلات پوستی است. هم قهوه و هم لیمو دارای آنتی اکسیدان های بسیار عالی برای پوست هستند. به همین جهت نیز باعث بهبود و افزایش جریان خون و آب رسانی در پوست می شوند. ترکیبات موجود در این دو ماده بسیار پرخاصیت باعث افزایش و تحریک کلاژن سازی در پوست می شوند و انواع چروک های پوستی را تا حد بسیار چشمگیری دفع می کند.

نحوه آماده سازی ترکیب قهوه و لیمو

برای آماده سازی ترکیب قهوه و لیمو برای لاغری در ابتدا قهوه مورد علاقه خود را به اندازه یک فنجان آماده کنید. پس از اینکه قهوه به صورت کامل آماده شد می توانید یک لیمو متوسط را آبگیری کرده و داخل آن بچکانید. اگر از آبلیمو استفاده می‌کنید حتما در درجه اول دقت داشته باشید که آبلیمو از نوع کاملا طبیعی باشد. به هیچ عنوان از آبلیموهای صنعتی استفاده نکنید زیرا هیچ کدام از خواص آبلیمو طبیعی را دارا نیست و به صورت ارگانیک تولید نشده است. این آبلیمو ها اسید سیتریک دارند و برای سلامتی کاملاً مضر هستند و ممکن است به احتمال زیاد تاثیرات کاملاً بالعکس از این نوع آبلیمو ببینید.

اینکه شما چه قهوه ای مصرف می کنید بستگی به سلیقه شخصی و ذائقه شما دارد. برخی ترجیح می‌ دهند قهوه های کافئین بالا مصرف کنند و برخی دیگر قهوه های ملایم‌ تر را بیشتر می پسندند. برای تهیه قهوه تازه رُست شده میتوانید از فروشگاه خانواده قهوه استلا دیدن فرمایید.

عوارض جانبی مصرف قهوه و لیمو

تمام مواد غذایی که مصرف می کنید اگر بیش از حد استاندارد مصرف شوند ممکن است عوارضی نیز داشته باشند. قهوه و لیمو نیز از این قاعده مستثنا نیستند. دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد قهوه که یک نوشیدنی دارای کافئین بالا است ممکن است باعث افزایش فشار خون و افزایش تپش قلب شما شود. علاوه بر آن، لیمو نیز در صورت مصرف زیاد ممکن است باعث پوسیدگی دندان شما شود.

توصیه ما به شما این است که در صورت عادت داشتن به مصرف کافئین و قهوه روزانه حدود یک الی دو فنجان کوچک قهوه و لیمو میل کنید. اما سعی کنید بیش از حد استاندارد مصرف نکنید زیرا ممکن است دندان های شما دچار پوسیدگی شوند و یا اینکه تپش قلب شما را اذیت کند.

 

خانواده قهوه استلا را در دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید :

صفحه رسمی خانواده قهوه استلا را در فیسبوک ، توییتر ، اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی دنبال کنید.

اگه این مطلب براتون جالب بود با دوستانتون به اشتراک بگذارید

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed